Regulamin
I. Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki oraz zasady korzystania ze Sklepu Internetowego, a także sposób świadczenia usług drogą elektroniczną i sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem Sklepu Internetowego www.kofishop.pl przez KOFISHOP KAMIL JOCZ z siedzibą przy Rakoczego 11/115, 80-288 Gdańsk.
- Kontakt z Usługodawcą możliwy jest poprzez:
- adres poczty elektronicznej: info@kofishop.pl;
- telefon: +48 664 721 177;
- formularz zgłoszeniowy dostępny pod adresem:
- formularz zgłoszeniowy dostępny pod adresem:
Niniejszy Regulamin jest nieprzerwanie dostępny na witrynie internetowej www.kofishop.pl, umożliwiając Użytkownikom jego pozyskanie, odtworzenie oraz utrwalenie treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili.
II. Definicje
- Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, dokonująca Zamówienia w ramach Sklepu.
- Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).
- Konto – część Sklepu Internetowego przypisana do danego Klienta, umożliwiająca mu dokonywanie określonych działań w ramach Sklepu.
- Regulamin – niniejszy dokument.
- Rejestracja – jednorazowa czynność, polegająca na utworzeniu przez Klienta Konta, dokonana za pomocą formularza rejestracyjnego udostępnionego przez Sprzedawcę na stronie Sklepu internetowego.
- Sklep Internetowy (Sklep) – strony internetowe www.kofishop.pl, za pośrednictwem których Klient może w szczególności składać Zamówienia.
- Sprzedawca – KOFISHOP Kamil Jocz z siedzibą Gdańsku, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Gospodarki, pod adresem Rakoczego 11/115, 80-288 Gdańsk, NIP: 9571165466, REGON: 526883268.
- Towar – produkty prezentowane w Sklepie Internetowym, których opis jest dostępny przy każdym z prezentowanych produktów.
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem.
- Usługi – usługi świadczone przez Sprzedawcę na rzecz Klientów drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. nr 144, poz. 1204 ze zm.).
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014, Nr 827).
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.
III. Zasady korzystania ze Sklepu Internetowego
1: Minimalne wymagania techniczne: Korzystanie ze Sklepu internetowego jest możliwe, pod warunkiem, że system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, spełnia następujące minimalne wymagania techniczne:
- Komputer z dostępem do Internetu.
- Dostęp do poczty elektronicznej.
- Przeglądarka internetowa: Internet Explorer w wersji 11 lub nowszej, Firefox w wersji 28.0 lub nowszej lub Chrome w wersji 32 lub nowszej lub podobne.
- Włączenie w przeglądarce internetowej obsługi plików Cookies oraz JavaScript.
2: Zasady ogólne korzystania:
- Klient zobowiązuje się do niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, takich jak treści propagujące przemoc, zniesławiające lub naruszające dobra osobiste i inne prawa osób trzecich.
- Korzystanie ze Sklepu internetowego powinno odbywać się w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, zwłaszcza poprzez unikanie użycia określonego oprogramowania lub urządzeń.
- Klient zobowiązuje się do niepodejmowania działań, takich jak rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam).
- Korzystanie ze Sklepu internetowego powinno być nieuciążliwe dla innych klientów oraz dla Sprzedawcy.
- Wszelkie treści zamieszczone w ramach Sklepu internetowego mogą być wykorzystywane jedynie w zakresie własnego użytku osobistego.
- Korzystanie ze Sklepu internetowego powinno odbywać się zgodnie z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu oraz ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
Korzystanie ze Sklepu internetowego oznacza każdą czynność Klienta, która prowadzi do zapoznania się przez niego z treściami zawartymi w Sklepie.
IV. Usługi
1: Usługi dostępne w Sklepie Internetowym:
- Przeglądanie informacji zamieszczonych w Sklepie Internetowym.
- Prowadzenie Konta w Sklepie Internetowym.
- Udostępnianie interaktywnego formularza umożliwiającego składanie Zamówień w Sklepie.
- Świadczenie usługi Newsletter.
- Udostępnianie interaktywnego formularza umożliwiającego kontakt Klientów ze Sprzedawcą.
- Zamieszczanie opinii o Towarach w Sklepie.
2: Czas trwania umów dotyczących usług:
- Umowa o przeglądanie informacji zawartych w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu po zamknięciu strony internetowej Sklepu przez Klienta.
- Umowa o prowadzenie Konta w Sklepie zawierana jest na czas nieoznaczony i może być rozwiązana po przesłaniu przez Klienta żądania usunięcia Konta lub skorzystania z przycisku „Usuń Konto”.
- Umowa o udostępnianie interaktywnego formularza umożliwiającego składanie Zamówień zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu po złożeniu Zamówienia.
- Umowa o świadczenie usługi Newsletter zawierana jest na czas nieoznaczony i może być rozwiązana po przesłaniu przez Klienta żądania usunięcia adresu e-mail z subskrypcji lub wypisania się za pomocą linku zawartego w treści wiadomości wysłanej w ramach usługi Newsletter.
- Umowa o udostępnianie interaktywnego formularza umożliwiającego kontakt ze Sprzedawcą zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu po udzieleniu odpowiedzi przez Sprzedawcę.
- Umowa o zamieszczanie opinii o Towarach zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu po dodaniu opinii.
3: Rejestracja i korzystanie z usług:
- Usługa prowadzenia Konta w Sklepie Internetowym jest dostępna po dokonaniu Rejestracji poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego udostępnionego na stronie Sklepu.
- Warunkiem Rejestracji jest wyrażenie zgody na treść Regulaminu oraz podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe.
- Klient może otrzymywać informacje handlowe od Sprzedawcy w formie wiadomości przesyłanych na podany przez siebie adres poczty elektronicznej poprzez usługę Newsletter. Klient może w każdym czasie zrezygnować z subskrypcji Newsletter.
- Klient ma możliwość zamieszczania w Sklepie indywidualnych opinii odnoszących się do Towarów. Przed zamieszczeniem opinii może być wymagane podanie danych, np. adresu e-mail.
4: Zasady zamieszczania opinii:
- Opinie muszą być jasne, zrozumiałe i zgodne z obowiązującymi przepisami prawa, nie naruszającymi praw osób trzecich.
- Zamieszczone opinie są rozpowszechniane na stronach internetowych Sklepu.
- Klient, zamieszczając opinię, wyraża zgodę na jej publikację przez Sprzedawcę.
5: Postanowienia:
- Sklep ma prawo organizować konkursy i promocje, których warunki są każdorazowo podawane na stronach internetowych Sklepu.
- Promocje w Sklepie nie łączą się, chyba że Regulamin danej promocji stanowi inaczej.
V. Procedura zawarcia Umowy sprzedaży
1: Informacje dotyczące Towarów:
- Informacje o Towarach dostępne na stronach Sklepu Internetowego, włączając opisy, parametry techniczne i użytkowe, oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, zgodnie z art. 71 Kodeksu Cywilnego.
- Wszystkie Towary dostępne w Sklepie są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych, oraz legalnie wprowadzone na rynek polski.
2: Warunki składania Zamówienia:
- Warunkiem złożenia Zamówienia jest posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej.
- Zamówienia przez telefon wymagają aktywnego konta poczty elektronicznej i dostępu do linii telefonicznej.
- Zamówienia przez pocztę elektroniczną wymagają aktywnego konta poczty elektronicznej.
- Zamówienia mogą być składane przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu za pośrednictwem strony internetowej; telefonu lub poczty elektronicznej w dni robocze od 08:00 do 16:00.
3: Procedura składania Zamówienia:
- Klient może złożyć Zamówienie poprzez wypełnienie formularza Zamówienia na stronie internetowej Sklepu, podając niezbędne dane.
- Zamówienie może również być złożone poprzez korzystanie z danych Klienta uzyskanych podczas rejestracji w Sklepie.
- Przy składaniu Zamówienia telefonicznie lub przez pocztę elektroniczną, Klient podaje nazwę Towaru, ilość, sposób dostawy i formę płatności, oraz niezbędne dane osobowe.
4: Potwierdzenie Zamówienia:
- Po złożeniu Zamówienia, Klient otrzymuje e-mail potwierdzający jego wpłynięcie, zawierający indywidualny numer Zamówienia.
- Następnie Sprzedawca przesyła potwierdzenie złożenia Zamówienia na adres poczty elektronicznej Klienta, co stanowi akceptację oferty i zawarcie umowy sprzedaży.
5: Potwierdzenie warunków Zamówienia:
- Klienci otrzymują potwierdzenie warunków Zamówienia zawartego przez telefon lub pocztę elektroniczną, w tym opis przedmiotu Zamówienia, ceny, sposób płatności, dostawy, dane kontaktowe, informacje o prawie odstąpienia od umowy, oraz Regulamin.
- Umowa sprzedaży jest zawierana poprzez Klienta e-maila potwierdzającego akceptację warunków Zamówienia i Regulaminu lub poprzez opłacenia zamówienia.
6: Potwierdzenie umowy:
- Po zawarciu umowy, Sprzedawca przesyła Klientowi potwierdzenie jej warunków na adres poczty elektronicznej lub pisemnie.
7: Język umowy:
- Umowa sprzedaży jest zawierana w języku polskim, zgodnie z treścią Regulaminu.
VI. Dostawa
1: Obszar dostawy:
- Dostawa Towarów ograniczona jest do terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Dla krajów Unii Europejskiej oraz spoza Unii Europejskiej, dostawa odbywa się na adres wskazany przez Klienta po wcześniejszym uzgodnieniu kosztów, potwierdzeniu i ewentualnej dopłaty.
2: Formy dostawy:
- Klient może wybrać spośród następujących form dostawy zamówionych Towarów:
- Przesyłka kurierska,
- Przesyłka pocztowa,
- Koszty dostawy są wskazywane podczas składania Zamówienia.
3: Czas realizacji:
- Sprzedawca informuje Klienta na stronach internetowych Sklepu o liczbie dni roboczych potrzebnych do realizacji Zamówienia i jego dostawy, zazwyczaj wynoszących do 2 dni roboczych od złożenia zamówienia.
- W przypadku Towarów oznaczonych jako "towar na zamówienie", czas dostawy może być wydłużony od kilku do kilkunastu dni roboczych, zależnie od czasu potrzebnego na ściągnięcie lub wyprodukowanie Towaru.
4: Dowód zakupu:
- Sprzedawca wysyła fakturę zakupową na podany adres e-mail Klienta.
- Klient, chcąc otrzymać fakturę na firmę, powinien zaznaczyć to podczas składania zamówienia oraz podać niezbędne dane (Nazwę, Adres, Numer NIP) np.: w uwagach.
5: Odpowiedzialność za wady
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wady Towaru zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego, w szczególności art. 556 oraz 5561-5565 Kodeksu Cywilnego.
VII. Ceny i metody płatności
1: Ceny Towarów:
- Ceny Towarów podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT, cła oraz wszelkie inne opłaty.
2: Metody płatności:
- Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
- Przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy: Realizacja Zamówienia zostanie rozpoczęta po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia. Wysyłka będzie dokonana po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy i skompletowaniu Zamówienia.
- Płatność gotówką za pobraniem: Płatność zostaje dokonana przy odbiorze przesyłki od dostawcy. Realizacja Zamówienia i wysyłka zostaną rozpoczęte po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia i skompletowaniu Zamówienia.
- Płatność elektroniczna: Realizacja Zamówienia rozpocznie się po otrzymaniu przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia oraz po otrzymaniu informacji z systemu agenta rozliczeniowego o dokonaniu płatności przez Klienta. Wysyłka zostanie dokonana niezwłocznie po skompletowaniu Zamówienia.
- Sprzedawca informuje Klienta na stronach internetowych Sklepu o terminie, w jakim jest zobowiązany dokonać płatności za Zamówienie.
3: Brak płatności:
- W przypadku braku płatności przez Klienta w terminie, o którym mowa powyżej, Sprzedawca może odstąpić od umowy sprzedaży po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zapłaty lub usunięcia naruszeń z wyznaczonym terminem, zgodnie z art. 491 Kodeksu Cywilnego.
4: Rozliczenia transakcji kartą kredytową i e-przelewem:
- Rozliczenia transakcji kartą kredytową i e-przelewem są przeprowadzane za pośrednictwem platformy PayU S.A..
VIII. Uprawnienie do odstąpienia od umowy
1: Prawo do odstąpienia od umowy:
- Klient będący konsumentem zgodnie z art. 22[1] Kodeksu Cywilnego może odstąpić od umowy bez podawania przyczyny poprzez złożenie stosownego oświadczenia w terminie 14 dni. Wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem tego terminu. Towar należy zwrócić w oryginalnym opakowani.
- Otrzymujesz gratis? – w przypadku zwrotu towaru odeślij go również do nas - jeśli do towaru zostały dołączone produkty promocyjne, gratisowe to powinny zostać dołączone do przesyłki zwrotnej.
- Kupujesz produkt w zestawie? – jeżeli zwrócisz część zestawu, stracisz prawo do zniżki. Kwota zwrotu zostanie pomniejszona o różnicę pomiędzy ceną produktu w zestawie, a ceną produktu bez zestawu.
2: Oświadczenie o odstąpieniu:
- Klient może samodzielnie sformułować oświadczenie lub skorzystać ze wzoru oświadczenia o odstąpieniu od umowy, który stanowi Załącznik nr 1 i 2 do Regulaminu oraz wysłać je na adres e-mail info@kofishop.pl oraz dołączyć do zwracanej przesyłki.
3: Termin odstąpienia:
- Termin 14-dniowy liczy się od dnia dostarczenia Towaru lub w przypadku umowy o świadczenie Usług od dnia jej zawarcia.
4: Potwierdzenie odstąpienia:
- Po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy przez konsumenta, Sprzedawca prześle potwierdzenie otrzymania oświadczenia na adres poczty elektronicznej konsumenta.
5: Zwrot świadczeń:
- W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą, a świadczenia ulegają zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.
- Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Zakupiony Towar należy zwrócić na adres Włodkowica 20, 76-200 Słupsk.
6: Zwrot płatności:
- Sprzedawca zwraca konsumentowi dokonane przez niego płatności za towar, bez kosztu dostarczenia Towaru, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Zwrot płatności następuje przy użyciu tego samego sposobu zapłaty, chyba że taki zwrot nie jest możliwy wtedy zwrot płatności wykonany będzie na konto bankowe Klienta.
7: Koszty zwrotu:
- Klient ponosi tylko bezpośredni koszt zwrotu Towaru, chyba że Sprzedawca zgodził się je ponieść.
IX. Prawo do odstąpienia od umowy przez konsumenta jest wyłączone w przypadku:
- Świadczenia usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy.
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia.
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu (w tym rozumie się karmy i przysmaki, które po otwarciu opakowania tracą swoją czystość mikrobiologiczną).
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
- Dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
X. Reklamacje dotyczące Towarów z tytułu rękojmi
- Sprzedawca odpowiada wobec Klienta, w tym również Klienta będącego konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego, z tytułu rękojmi za wady na zasadach określonych w art. 556 – 576 Kodeksu cywilnego.
- Reklamacje, wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych prawnie, lub na podstawie niniejszego Regulaminu, należy kierować na adres info@kofishop.pl.
- Celem rozpatrzenia reklamacji Klient powinien przesłać lub dostarczyć reklamowany Towar, dołączając do niego dowód zakupu. Towar należy przesłać na adres Włodkowica 20, 76-200 Słupsk, w oryginalnym opakowaniu.
- Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni.
- W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez Klienta. Sprzedawca zwraca Klientowi koszty przesyłki.
- Ze względu na specyfikę produktu dla zastrzeżeń jakościowych produkt zostanie poddany badaniom laboratoryjnym. W przypadku nie wykrycia uchybień w reklamowanym produkcie i w próbce porównawczej partii Klient zobowiązuje się pokryć koszt badań laboratoryjnych.
X. Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
- Klient może zgłaszać Sprzedawcy reklamacje w związku z funkcjonowaniem Sklepu i korzystaniem z Usług. Reklamacje można zgłaszać pisemnie na adres: KOFISHOP Kamil Jocz, 80-288 Gdańsk lub na adres poczty elektronicznej: info@kofishop.pl.
- W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i opis zaistniałego problemu.
- Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni, a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Klienta, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona. W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez Klienta.
- W przypadku uszkodzenia przesyłki dla świadczenia wysyłki poprzez firmę kurierską klient w momencie odbioru przesyłki zobowiązany jest spisać z kurierem protokół uszkodzenia przesyłki i uzyskać potwierdzenie (podpis) przez kuriera uszkodzenia, brak protokołu jest podstawą do odrzucenia reklamacji.
XI. Gwarancje
- Towary mogą posiadać gwarancję producenta, Sprzedawcy lub importera.
- W przypadku Towarów objętych gwarancją, informacja dotycząca istnienia i treści gwarancji oraz czasu, na jaki została udzielona, jest każdorazowo prezentowana w opisie Towaru na stronach internetowych Sklepu.
XII. Pozasądowe sposoby rozstrzygania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Klient będący konsumentem posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Jest uprawniony do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży.
- Jest uprawniony do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedawcą.
- Może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl.
XIII. Ochrona danych osobowych
Podane przez Klientów dane osobowe Sprzedawca zbiera i przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z Polityką Prywatności RODO, z której treścią można się zapoznać pod adresem: [adres_strony_z_polityką_prywatności].
XV. Postanowienia końcowe
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który nie jest konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy ustawy o prawach konsumenta oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
- Treść niniejszego Regulaminu może ulec zmianie. O wszelkich zmianach każdy Klient zostanie poinformowany poprzez informacje na stronie głównej Sklepu zawierającej zestawienie zmian i termin ich wejścia w życie. Klienci posiadający Konto Klienta zostaną dodatkowo poinformowani o zmianach wraz z ich zestawieniem na wskazany przez nich adres poczty elektronicznej. Termin wejścia w życie zmian nie będzie krótszy niż 14 dni od dnia ich ogłoszenia. W razie, gdy Klient posiadający Konto Klienta, nie akceptuje nowej treści Regulaminu, obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu. Brak akceptacji skutkuje rozwiązaniem umowy.
O nas
- {{Nazwa firmy}} („my”, „nas”, „nasz”) oferuje swoje produkty za pośrednictwem sklepu internetowego znajdującego się w domenie {{domena}} („Sklep”).
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania przez (klientów przeglądających zawartość Sklepu lub składających zamówienia w naszym Sklepie, składania zamówień na oferowane przez nas produkty oraz warunki ich dostawy lub ich reklamowania. Możesz pobrać treść Regulaminu w formacie PDF klikając tutaj. W celu otwarcia pliku PDF potrzebujesz bezpłatnego programu Adobe Reader (dostępnego na stronie www.adobe.pl) lub innego, podobnego programu, który otwiera pliki w formacie PDF. Treść Regulaminu możesz również pobrać lub wydrukować korzystając ze zwykłych funkcji swojej przeglądarki internetowej.
- Jeżeli chcesz się z nami skontaktować możesz to uczynić:
- - telefonicznie pod numerem: {{telefon}}
- - poprzez e-mail: {{email}}
- Poniżej znajdziesz pełne dane adresowe oraz rejestrowe naszej firmy:
- {{nazwa firmy}}
- {{adres firmy}}
- {{nip/regon}}
- Składając zamówienie i/lub zakładając konto w naszym Sklepie konieczne jest akceptacja niniejszego Regulaminu oraz Polityki Prywatności (której treść możesz sprawdzić tutaj). Zapoznaj się z ich treścią i w przypadku gdy nie akceptujesz Regulaminu lub Polityki Prywatności. nie dokonuj zakupu naszych produktów w Sklepie.
- Obecna wersja regulaminu: 1/2023 z dnia 01 stycznia 2023 roku.
- Ze sklepu mogą korzystać osoby, będące zarówno konsumentami, jak i przedsiębiorcy. Konsument to osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową lub osoba fizyczna prowadząca zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Natomiast przedsiębiorca to osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Sprzedawane przez nas produkty
- W naszym sklepie oferujemy zarówno produkty nowe jak i używane. Informacja o tym, że produkt jest używany zawarta jest w jego opisie. Znajdziesz tam również ewentualne uwagi dotyczącego jego stanu.
- Wszystkie produkty oferowane za pośrednictwem Sklepu są nowe oraz wolne od wad fizycznych i prawnych.
Założenie konta w Sklepie
- Nabycie oferowanych przez nas towarów wymaga założenia konta w Sklepie albo podania danych osobowych oraz danych dot. adresu dostawy przy zakupie danego produktu. Założenie konta skraca jednak proces zamawiania a ponadto wyłącza konieczność każdorazowego podawania danych przy składaniu kolejnego zamówienia.
- Założenie konta jest bezpłatne i wymaga podania adresu e-mail oraz ustanowienia hasła do konta. Zakładając konto zobowiązujesz się dostarczyć pełne i aktualne informacje o sobie.
- Jeżeli jesteś jest konsumentem, wówczas przysługuje Tobie prawo odstąpienia od umowy o założenie konta, bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia jego założenia. Stosowne oświadczenie możesz wysłać drogą za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adres podany w ust. 3 rozdziału "O nas".
- Nie możesz przenieść uprawnień do swojego konta utworzonego w Sklepie na nikogo innego oraz zezwalać nikomu innemu na korzystanie z niego. Powinieneś chronić bezpieczeństwo swojego konta oraz zabezpieczającego je hasła, nie powinieneś udostępniać nikomu hasła do konta w Sklepie.
- Bez uszczerbku dla prawa odstąpienia, o którym mowa w ust. 3 masz Masz możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć konto poprzez samodzielne jego usunięcie w opcjach konta lub wysłanie stosownego żądania do nas w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adres podany w ust. 3 rozdziału "O nas".
- Możesz zarejestrować się w naszym Sklepie oraz nabywać oferowane produkty jeżeli posiadasz pełną zdolność do czynności prawnych (jesteś pełnoletni). Jeżeli jesteś osobą nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych, możesz nabywać produkty dopiero po uprzednim uzyskaniu zgody rodzica, opiekuna lub przedstawiciela ustawowego.
- Jeżeli działasz w imieniu organizacji, osoby prawnej lub innego podmiotu, powinieneś być uprawniony do korzystania ze Sklepu oraz do działania w ich imieniu.
- Konto w Sklepie umożliwia w szczególności:
- dokonanie zakupów produktów;
- wprowadzanie, edytowanie lub usuwanie swoich danych, w tym adresów dostawy, numerów kontaktowych oraz danych do faktury, oraz preferowanej formę płatności;
- przeglądanie historii zakupów złożonych w Sklepie.
Składanie zamówień
- Kliknięcie przycisku "potwierdź zakup" powoduje złożenie wiążącego zamówienia na produkty znajdujące się w koszyku. Złożenie zamówienia potwierdzamy drogą mailową bezpośrednio po jego dokonaniu przez Ciebie w Sklepie. Potwierdzenie zawiera co najmniej nasze oświadczenia o otrzymaniu zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia umowy. Z chwilą otrzymania przez Ciebie powyższej wiadomości e-mail między nami zostaje zawarta umowa sprzedaży.
- Jeżeli nie będziemy w stanie zrealizować zamówienia, np. z uwagi na wyczerpanie produktów, powiadomimy Cię o tym drogą e-mail oraz niezwłocznie, zwrócimy uiszczoną przez Ciebie cenę. Jeżeli taka będzie Twoja wola, możemy także zmienić zamówienie, dostarczając Ci inny, wybrany przez Ciebie produkt i dokonując stosownych rozliczeń w zakresie różnicy cenowej. Zamówione produkty wysyłamy po opłaceniu pełnej ich ceny.
- Zamówienia realizujemy na terenie Polski/na terenie Wybranych krajów Unii Europejskiej - dostępność dostawy na dane terytorium możesz każdorazowo sprawdzić w opcjach dostawy na stronie Sklepu.
- Zamówione towary będą dostarczane do Ciebie za pośrednictwem dostawcy na adres wskazany w formularzu zamówienia. W przypadku podania terminu dostawy w dniach roboczych należy rozumieć pod tym pojęciem wszystkie dni od poniedziałku do piątku włącznie, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Obowiązują Cię ceny oferowane w chwili złożenia zamówienia. Wszystkie podawane przez nas ceny towarów są cenami brutto zawierającymi podatek VAT. Do chwili pełnej zapłaty ceny sprzedaży, produkt pozostaje naszą własnością. Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Ciebie składa się cena za towar oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której jesteś informowany na stronach Sklepu w trakcie składania zamówienia.
- Sklep nie stosuje indywidualnego dostosowania ceny w oparciu o zautomatyzowane podejmowanie decyzji.
- Składając zamówienie będziesz mógł wybrać jedną z oferowanych przez nas opcji dostawy. Zostaniesz również poinformowany o jej koszcie przed złożeniem zamówienia.
- W naszym Sklepie oferujemy, następujące rodzaje płatności: {{sposoby płatności}}
- Szczegółowe informacje akceptowanych metod płatności znajdują się na stronie Sklepu.
- Wszelkie zwroty płatności wykonywane są automatycznie na konto używane przez Ciebie do dokonania zapłaty za zamówiony produkt. W przypadku zapłaty przelewem internetowym płatności zostaną zwrócone na konto, z którego dokonano przelewu.
- Zobacz naszą politykę prywatności, aby uzyskać więcej informacji na temat bezpieczeństwa karty kredytowej.
- Faktura dotycząca nabytych towarów Sklepie jest przesyłana wraz z towarem, albo za Twoją zgodą w formie elektronicznej na podany adres e-mail. W celu otrzymania faktury VAT powinieneś zadeklarować, że towar jest nabywany przez Ciebie jako przedsiębiorcy w momencie składania zamówienia. Zgłoszenie powyższej deklaracji następuje poprzez oznaczenie odpowiedniego pola w formularzu zamówienia, przed złożeniem zamówienia oraz podania danych do faktury.
- Na stronie Sklepu masz możliwość wystawienia opinii za zakupiony produkt, jednak nie weryfikujemy rzetelności i prawdziwości wystawionych opinii.
Prawa własności intelektualnej
- Zdjęcia, opisy a także inne informacje w możliwie najdokładniejszym zakresie odzwierciedlają produkty oferowane przez nas w Sklepie. Zobowiązujemy się dokładać wszelkich starań, aby prezentowane informacje dotyczące produktów były aktualne, kompletne i zgodne ze stanem faktycznym.
- Wszelkie prawa do Sklepu oraz oferowanych produktów, w szczególności prawa własności intelektualnej do nazwy, znaków towarowych, domeny, formy, grafiki, artykułów, zdjęć, należą do nas bądź naszych partnerów handlowych. Ich kopiowanie, rozpowszechnianie może naruszać nasze prawa lub prawa naszych partnerów handlowych.
Przesłane informacje
- Zakazane jest dostarczanie, przesyłanie, przekazywanie przez użytkowników Sklepu jakichkolwiek treści o charakterze bezprawnym. Jeżeli dowiedziałeś się o jakimkolwiek bezprawnym działaniu innego użytkownika powinieneś nas niezwłocznie o tym poinformować wysyłając e-maila na adres podany na wstępie Regulaminu.
- Mamy prawo do moderowania lub usuwania całości lub części wypowiedzi oraz innych treści umieszczonych w Sklepie, które naruszają postanowienia niniejszego Regulaminu, obowiązujących przepisów prawa lub dobre obyczaje bądź mogą godzić w nasze dobre imię bądź narażać nas na jakąkolwiek odpowiedzialność.
Wymagania techniczne niezbędne do korzystania ze Sklepu
- Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym Sklepu są następujące:
- Dostęp do urządzenia połączonego z siecią Internet;
- Przeglądarka internetowa;
- Adres e-mail.
Odstąpienie od umowy
- Jeśli jesteś konsumentem, przysługuje Ci prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży każdego zakupionego u nas produktu, w ciągu 14 dni, bez podawania przyczyny. Termin na odstąpienie biegnie od dnia, w którym Ty (lub wskazana przez Ciebie osoba niebędąca przewoźnikiem np. domownik) wszedłeś w posiadanie produktu. Dla zachowania terminu wystarczy, że nadasz powiadomienie przed jego upływem.
- Odstąpienie powinno zostać dokonane w drodze jednoznacznego oświadczenia woli (np. przy pomocy listu wysłanego pocztą lub e-maila). Możesz użyć w tym celu wzoru formularza odstąpienia od umowy, znajdującego się tutaj.
- Jeżeli odstąpisz od umowy sprzedaży produktu, niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu czternastu dni od dnia otrzymania Twojego powiadomienia, zwrócimy Ci wszystkie otrzymane płatności, włącznie z kosztami dostawy (ale za wyjątkiem kosztów dodatkowych, które ewentualnie wynikną w związku z wyborem przez Ciebie innego sposobu dostawy niż najtańszy zwykły oferowany przez nas sposób dostawy). Zwrot płatności nastąpi automatycznie na konto użyte przez Ciebie do dokonania zapłaty za zakupiony produkt, chyba że wspólnie ustalimy inny sposób zwrotu, który nie będzie wiązał się dla Ciebie z żadnymi kosztami.
- Jeśli Sklep nie zaproponował, że sam odbierze towar od Ciebie na skutek otrzymanego oświadczenia o odstąpieniu, możemy wstrzymać się z dokonaniem zwrotu płatności do chwili otrzymania zwracanego produktu albo do chwili, gdy przedstawisz nam dowód, że produkt został do nas wysłany, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Pamiętaj, produkt powinieneś odesłać nam na swój koszt niezwłocznie przez wybranego przez Ciebie operatora lub przewoźnika zgodnie z ich cennikami, jednak nie później niż czternaście dni od dnia, w którym poinformowałeś nas o odstąpieniu od umowy. Tak jak w przypadku samego odstąpienia, termin uważa się za zachowany, jeśli produkt zostanie wysłany przed upływem czternastu dni.
- Pamiętaj także o tym, że odpowiadasz za zmniejszenie wartości produktu, wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech czy funkcjonowania tego produktu.
- W niektórych przypadkach nie będzie przysługiwać Ci prawo odstąpienia od zawartej umowy. Są to w szczególności następujące sytuacje:
- w której przedmiotem umowy jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- w której przedmiotem umowy są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
- w której przedmiotem umowy są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
Procedura reklamacji
- Sprzedający jest odpowiedzialny względem konsumenta, za niezgodność produktu z umową.
- W razie niezgodności produktu z umową konsument może żądać:
- naprawy produktu lub
- wymiany produktu.
- Jeżeli doprowadzenie produktu do zgodności z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwy albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, Sprzedawca może:
- wymienić produkt, gdy konsument żądał naprawy, lub
- naprawić produkt, gdy konsument żądał wymiany.
- Jeśli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia produktu do zgodności z umową, a konsument może zgłosić żądanie obniżenia cena albo zwrotu ceny.
- W razie stwierdzenia niezgodności produktu z umową, konsument może żądać obniżenia cena albo zwrotu ceny z powodu odstąpienia od umowy, jeżeli:
- Sprzedawca odmówił doprowadzenia produktu do zgodności z umową;
- Sprzedawca nie doprowadził produktu do zgodności z umową;
- brak zgodności produktu z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić produkt do zgodności z umową;
- brak zgodności produktu z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo zwrot ceny z powodu odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony dot. wymiany lub naprawienia produktu;
- z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.
- Sprzedawca odpowiada za niezgodność produktu z umową, która istniała w chwili dostarczenia produktu i została ujawniona w ciągu dwóch lat od chwili dostarczenia produktu, chyba że termin przydatności do użycia jest dłuższy.
- Sprzedawca nie odpowiada za niezgodność produktu z umową, jeśli konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy dostał wyraźną informację o tym, że nabywany produkt jest niepełnowartościowy (np. produkt z uszkodzeniem, zabrudzeniem, etc.) zaakceptował brak konkretnej cechy produktu.
- Jeżeli usługa prowadzenia konta są niezgodne z umową, konsument może żądać doprowadzenia do ich zgodności z umową.
- W reklamacji należy zawrzeć w szczególności opis ujawnionej niezgodności, okoliczności oraz datę jej wystąpienia. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje będą wymagały uzupełnienia, przed jej rozpatrzeniem, zwrócimy się do Ciebie z prośbą o ich uzupełnienie we wskazanym zakresie. Reklamację konsumenta z tytułu niezgodności produktu lub usługi prowadzenia konta z umową rozpatrzymy jak najszybciej, obiecujemy, że nie zajmie nam to dłużej niż 14 dni.
- W przypadku reklamacji, która nie dotyczy realizacji praw związanych z niezgodnością produktu z umową należy zawrzeć opisać podstawę reklamacji oraz okoliczności zdarzenia i jego datę. W tym przypadku rozpatrzymy reklamację konsumenta w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia jej otrzymania.
- Reklamację możesz przekazać nam pisemnie, e-mailem lub telefonicznie na adresy i numery wskazane na początku Regulaminu.
- Odpowiedź na reklamację otrzymasz na adres e-mail przypisany do Twojego konta w Sklepie lub poprzez podany przez Ciebie e-mail, a jeżeli te dane nie będą nam znane - pisemnie na podany adres kontaktowy.
- Produkty sprzedawane w naszym Sklepie mogą być objęte gwarancją udzieloną przez ich producenta bądź dystrybutora. Sami nie udzielamy żadnej gwarancji na jakiekolwiek sprzedawane za pośrednictwem Sklepu produkty.
- W przypadku produktów, na które producent lub dystrybutor udzielił gwarancji, możesz reklamować produkt posiadający wady korzystając z uprawnień wynikających z udzielonej gwarancji - w tym wypadku będziesz reklamował produkt bezpośrednio u gwaranta (podmiotu udzielającego gwarancji), a my będziemy tylko pośrednikiem przekazującym reklamację.
Zmiana regulaminu
- Zastrzegamy sobie prawo do zmiany Regulaminu. Zmiana wchodzi w życie z dniem wskazanym przez nas, jednak nie wcześniej niż w terminie 14 dni od dnia udostępnienia jednolitego tekstu Regulaminu w Sklepie. Wszystkie zamówienia przyjęte przez nas do realizacji przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na podstawie regulaminu, który obowiązywał w dniu składania przez Ciebie zamówienia. Nowy Regulamin będzie publikowany na stronie internetowej Sklepu.
- W zakresie usługi prowadzenia Twojego konta w Sklepie, zmiana Regulaminu może nastąpić w przypadku:
- zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa, lub wydania orzeczenia, decyzji lub innego podobnego aktu przez sąd lub uprawniony organ władzy publicznej, mającego wpływ na treść regulaminu i skutkującego koniecznością jego zmiany,
- rozbudowy lub zmiany funkcjonalności Sklepu,
- zapobiegania naruszeniom regulaminu lub przeciwdziałania nadużyciom;
- usunięcia niejasności lub wątpliwości interpretacyjnych dotyczących treści regulaminu, a także zmian naszych danych firmowych.
- O zmianie regulaminu zostaniesz poinformowany niezwłocznie na adres email podany w czasie rejestracji konta, nie później niż na 14 dni kalendarzowych przed wejściem w życie zmienionego regulaminu. Jeżeli nie akceptujesz nowej treści Regulaminu możesz wypowiedzieć łączącą Cię z nami umowę o prowadzenie konta w Sklepie usługi poprzez samodzielne usunięcie konta w Sklepie lub wysłanie stosownego żądania do nas w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adres podany w ust. 3 rozdziału “O nas”. Zmiana postanowień Regulaminu nie ma wpływu na warunki umów lub zakładania kont zawartych przed dniem ich wejścia w życie.
Prawo właściwe i polubowne rozwiązywanie sporów.
- Prawem właściwym dla niniejszego Regulaminu jest prawo polskie, Zasady korzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń możesz sprawdzić pod adresem: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
- Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt kontaktowy (telefon: 22 55 60 333, email: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub adres pisemny: Pl. Powstańców Warszawy 1, Warszawa.), którego zadaniem jest między innymi udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
- Przykładowo, przysługują Ci następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego (więcej informacji na stronie: http://www.spsk.wiih.org.pl/);
- wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej (więcej informacji na stronie inspekcji handlowej);
- pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
- Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (więcej informacji na stronie samej platformy lub pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).